Friday, May 20, 2016

Богдан Долбан завжди залишатись собою і в родині, і в бізнесі


Богдан Долбан
Про власний бізнес Богдан почав думати ще в початковій школі, а найперше, напевне, тоді, коли побачив, як мама заплатила гроші чоловікові, що приніс їм додому газету. Вже за 10 років він був власником доставки газет (paper root), яким керував протягом 5 років. Богдан згадує, що на відміну від своїх ровесників завжди мав у кишені гроші, які заробив сам. Так починалася його трудова кар’єра. Коли одружився і потрібні були кошти на купівлю житла, звернувся за кредитом (єдиний раз!) до банку, а саме до Української кредитової спілки. Щойно придбав житло - втратив роботу у великій міжнародній компанії, де працював агентом з продажу. Цього Богдан аж ніяк не очікував, тому що завжди був дуже сумлінним працівником. Знайомі, яким телефонував, дивувалися, дізнавшись, що він щойно втратив роботу і вже шукає іншу. Хтось з приятелів обмовився, що продається дистриб’юторський бізнес. Почуте дуже зацікавило Богдана, адже мрія про власну справу ніколи не полишала його. І він цей бізнес придбав.

Суть бізнесу пана Долбана полягає в тому, що, підписавши контракти з виробниками пластикового, скляного та металевого пакування для харчової і нехарчової промисловості, він шукає ринок збуту для їхньої продукції. Тут, напевно, постає питання, чому фабрики, де є цілі відділи з продажу, звертаються до пана Богдана. По-перше, йому оплачують роботу по результату, по-друге, працівники підприємства, що на фіксованій зарплаті, не такі мотивовані, як він, що працює на себе.
Богдан Долбан народився в Торонто в 1967 році. Його батько, Ілько, приїхав до Канади з Лемківщини (с.Колочава), як і мама - Дарія (с.Павлома), а зустрілися вони в центрі УНО (Українське національне об’єднання). Навчався Богдан у Ryerson University (Business management) і Sheridan College (Business Corporative Administration), але, вже навіть здобувши освіту, довго не міг працевлаштуватися. Врешті-решт його взяли в компанію Consumers Glass і через деякий час на два роки відправили на роботу в США. Богдан бачив, що багато фабрик з виробництва скляної упаковки закривають, бо споживачі надавали перевагу пластиковій. Отож він вирішив звільнитись і знайшов роботу, хоча саме її і втратив через деякий час, на фабриці пластикової упаковки “Graham packaging”.

Постійні клієнти Богдана Долбана знаходяться як у Канаді (переважно в Онтаріо), так і в США, серед них, зокрема, “Castrol Motor Oil”, “Transcan” (засоби для миття авто). Він має асистентку, яка допомагає в адміністративній роботі. Уже 15 років пан Богдан займається власною справою і впродовж цього часу завжди шукає нові лінії продукції, адже це важливо для розвитку бізнесу. Зараз він веде перемовини про співпрацю з виробником гранатового (Pomegranate) соку з Ірану, також у планах бізнесмена - пов’язати свою діяльність з біотехнологіями. Працюючи в сфері продажу, Богдан давно зауважив, що покупці радше придбають товар у того, хто добре спілкується з ними. Йому це дається легко, можливо, через те, що він ніколи не кривить душею - завжди залишається самим собою і в сім’ї, і в бізнесі. Радіє Богдан з того, що значно спрощують його роботу сучасні комп’ютерні технології, приміром, натиснувши лише одну клавішу, можна відправити лист сотні людей. Водночас він не відмовляється (і це завжди буде) від безпосеред-нього спілкування з людьми.

На думку пана Долбана, запорука успіху в бізнесі - це бути в потрібному місці в потрібний час з потрібним продуктом та потрібною ціною. “Раніше, - говорить він, - дуже допомагала розширенню та налагодженню ділових зв’язків гра у гольф. Зараз ця традиція відходить на задній план, тому що важко в сучасному інтенсивному ритмі життя знаходити час для гольфу, хоча я 2-3 рази на рік всетаки беру участь у турнірах.” Бізнесмен завжди підтримує благодійні проекти і переконаний у правильності народної мудрості: “Те, що віддаєш іншим, повернеться до тебе сторицею”. Він регулярно робить пожертви на фонд “Help Us Help The Children”, підтримує церкву св. Йосафата в місті Оквіл, передає допомогу в Україну. Бере активну участь у діяльності УНО та “Пласті”.

Пан Долбан цілковито поділяє думку, почуту ще в молоді роки: “Найгірша робота на себе - завжди краще, ніж найліпша - на когось”. Це варто взяти на замітку тим, хто хоче розпочати власну справу, але наразі вагається. І хоча бізнес відбирає багато сил, часу та енергії, пан Богдан ні на мить не забуває про найдорожчих і наймиліших його серцю жінок - дружину Марусю та донечку Талю, адже все, що він робить, чого прагне і досягає - це ж заради них і для них, любих. Постійні клієнти Богдана Долбана знаходяться як у Канаді (переважно в Онтаріо), так і в США, серед них, зокрема, “Castrol Motor Oil”, “Transcan” (засоби для миття авто). Він має асистентку, яка допомагає в адміністративній роботі. Уже 15 років пан Богдан займається власною справою і впродовж цього часу завжди шукає нові лінії продукції, адже це важливо для розвитку бізнесу. Зараз він веде перемовини про співпрацю з виробником гранатового (Pomegranate) соку з Ірану, також у планах бізнесмена - пов’язати свою діяльність з біотехнологіями. Працюючи в сфері продажу, Богдан давно зауважив, що покупці радше придбають товар у того, хто добре спілкується з ними. Йому це дається легко, можливо, через те, що він ніколи не кривить душею - завжди залишається самим собою і в сім’ї, і в бізнесі. Радіє Богдан з того, що значно спрощують його роботу сучасні комп’ютерні технології, приміром, натиснувши лише одну клавішу, можна відправити лист сотні людей. Водночас він не відмовляється (і це завжди буде) від безпосеред-нього спілкування з людьми.

Razom media
http://razom.media

Богдан Долбан: 905 891 1485, bohdan.dolban@sympatico.ca




No comments:

Post a Comment