Богдан Долбан |
Про власний бізнес Богдан почав думати ще в
початковій школі, а найперше, напевне, тоді, коли побачив, як мама заплатила гроші чоловікові, що
приніс їм додому газету. Вже за 10 років він був власником доставки газет (paper root), яким керував
протягом 5 років. Богдан згадує, що на відміну від своїх ровесників завжди мав
у кишені гроші, які заробив сам. Так починалася його трудова кар’єра. Коли
одружився і потрібні були кошти на купівлю житла, звернувся за кредитом (єдиний
раз!) до банку, а саме до Української кредитової спілки. Щойно придбав житло -
втратив роботу у великій міжнародній компанії, де працював агентом з продажу.
Цього Богдан аж ніяк не очікував, тому що завжди був дуже сумлінним працівником.
Знайомі, яким телефонував, дивувалися, дізнавшись, що він щойно втратив роботу
і вже шукає іншу. Хтось з приятелів обмовився, що продається дистриб’юторський
бізнес. Почуте дуже зацікавило Богдана, адже мрія про власну справу ніколи не
полишала його. І він цей бізнес придбав.
Суть бізнесу пана Долбана полягає в тому, що,
підписавши контракти з виробниками пластикового, скляного та металевого
пакування для харчової і нехарчової промисловості, він шукає ринок збуту для
їхньої продукції. Тут, напевно, постає питання, чому фабрики, де є цілі відділи
з продажу, звертаються до пана Богдана. По-перше, йому оплачують роботу по результату, по-друге, працівники підприємства, що на
фіксованій зарплаті, не такі мотивовані, як він, що працює на себе.
Богдан Долбан народився в Торонто в 1967 році. Його батько,
Ілько, приїхав до Канади з Лемківщини (с.Колочава), як і мама - Дарія
(с.Павлома), а зустрілися вони в центрі УНО (Українське національне
об’єднання). Навчався Богдан у Ryerson University (Business management) і
Sheridan College (Business Corporative Administration), але, вже навіть
здобувши освіту, довго не міг працевлаштуватися. Врешті-решт його взяли в
компанію Consumers Glass і через деякий час на два роки відправили на роботу в
США. Богдан бачив, що багато фабрик з виробництва скляної упаковки закривають,
бо споживачі надавали перевагу пластиковій. Отож він вирішив звільнитись і
знайшов роботу, хоча саме її і втратив через деякий час, на фабриці пластикової
упаковки “Graham packaging”.
Постійні клієнти Богдана Долбана знаходяться як у Канаді (переважно в Онтаріо), так і в США, серед них, зокрема, “Castrol Motor Oil”, “Transcan” (засоби для миття авто). Він має асистентку, яка допомагає в адміністративній роботі. Уже 15 років пан Богдан займається власною справою і впродовж цього часу завжди шукає нові лінії продукції, адже це важливо для розвитку бізнесу. Зараз він веде перемовини про співпрацю з виробником гранатового (Pomegranate) соку з Ірану, також у планах бізнесмена - пов’язати свою діяльність з біотехнологіями. Працюючи в сфері продажу, Богдан давно зауважив, що покупці радше придбають товар у того, хто добре спілкується з ними. Йому це дається легко, можливо, через те, що він ніколи не кривить душею - завжди залишається самим собою і в сім’ї, і в бізнесі. Радіє Богдан з того, що значно спрощують його роботу сучасні комп’ютерні технології, приміром, натиснувши лише одну клавішу, можна відправити лист сотні людей. Водночас він не відмовляється (і це завжди буде) від безпосеред-нього спілкування з людьми.
На думку пана Долбана, запорука успіху в
бізнесі - це бути в потрібному місці в потрібний час з потрібним продуктом та
потрібною ціною. “Раніше, - говорить він, - дуже допомагала розширенню та
налагодженню ділових зв’язків гра у гольф. Зараз ця традиція відходить на
задній план, тому що важко в сучасному інтенсивному ритмі життя знаходити час
для гольфу, хоча я 2-3 рази на рік всетаки беру участь у турнірах.” Бізнесмен
завжди підтримує благодійні проекти і переконаний у правильності народної мудрості:
“Те, що віддаєш іншим, повернеться до тебе сторицею”. Він регулярно робить
пожертви на фонд “Help Us Help The Children”, підтримує церкву св. Йосафата в
місті Оквіл, передає допомогу в Україну. Бере активну участь у діяльності УНО
та “Пласті”.
Пан Долбан цілковито поділяє думку, почуту ще в
молоді роки: “Найгірша робота на себе - завжди краще, ніж найліпша - на когось”.
Це варто взяти на замітку тим, хто хоче розпочати власну справу, але наразі
вагається. І хоча бізнес відбирає багато сил, часу та енергії, пан Богдан ні на
мить не забуває про найдорожчих і наймиліших його серцю жінок - дружину Марусю
та донечку Талю, адже все, що він робить, чого прагне і досягає - це ж заради
них і для них, любих. Постійні клієнти Богдана Долбана знаходяться як у Канаді
(переважно в Онтаріо), так і в США, серед них, зокрема, “Castrol Motor Oil”,
“Transcan” (засоби для миття авто). Він має асистентку, яка допомагає в
адміністративній роботі. Уже 15 років пан Богдан займається власною справою і
впродовж цього часу завжди шукає нові лінії продукції, адже це важливо для
розвитку бізнесу. Зараз він веде перемовини про співпрацю з виробником
гранатового (Pomegranate) соку з Ірану, також у планах бізнесмена - пов’язати
свою діяльність з біотехнологіями. Працюючи в сфері продажу, Богдан давно
зауважив, що покупці радше придбають товар у того, хто добре спілкується з
ними. Йому це дається легко, можливо, через те, що він ніколи не кривить душею
- завжди залишається самим собою і в сім’ї, і в бізнесі. Радіє Богдан з того,
що значно спрощують його роботу сучасні комп’ютерні технології, приміром, натиснувши
лише одну клавішу, можна відправити лист сотні людей. Водночас він не
відмовляється (і це завжди буде) від безпосеред-нього спілкування з людьми.
Razom media
http://razom.media
Богдан
Долбан: 905 891 1485, bohdan.dolban@sympatico.ca
No comments:
Post a Comment